Само през миналата година в Полша бяха построени или модернизирани над 370 километра железопътни линии, с което вече развитата транспортна инфраструктура на страната премина на следващо ниво. Няколко от тези скорошни инвестиции са се възползвали от опита на Пайплайф в решенията за отводняване на пътища и управление на атмосферни води, а железопътна линия No 7 в столичния район на Варшава е един от най-новите такива проекти.
Железопътна линия No 7, обикновено съкратена като LK7, свързва Варшава с Люблин и по-нататък води до град Дорохуск на границата с Украйна, което го прави маршрут от национално и международно значение. Докато в днешно време по-голямата част от LK7 е двурелсова и електрифицирана, техническото състояние на линията вече не отговаря на нарастващото търсене за нейното използване, ограничавайки максималната скорост и броя на влаковете, преминаващи ежедневно.
Дългоочакваната модернизация на линията започна през 2022 г. и ще се извърши на няколко етапа. Първият обхваща най-натоварения участък на LK7, свързващ станциите Warsaw East и Otwock. Мащабният проект включва реконструкция на подконструкцията на трасето, пероните, пътните системи, гаровите сгради и комуналните мрежи. Освен това миналата година бяха положени две нови трасета, които увеличиха капацитета на мрежата и позволиха разделяне между крайградските услуги и трафика на дълги разстояния.
Незадоволителният дренажен капацитет е една от основните пречки за по-нататъшното разширяване на LK7. По протежение на маршрута няма дренажни системи за дъждовна вода или топене на сняг, заедно с липсата на естествено срещащи се пунктове за събиране на вода. Съществуващата комбинирана канализационна система в района не може да достигне минимума на заустване от 1 L/s – необходим за безопасно обработване на излишната дъждовна вода за високоскоростна железопътна линия.
Пайплайф Полша разработи система за отводняване и инфилтрация на дъждовни води от край до край, насочена към справяне с тези предизвикателства, и я представи на полските държавни железници. Нашето предложение за инсталиране на множество подземни системи за задържане и инфилтрация на дъждовна вода на близки парцели, които са в непосредствена близост до железопътната линия, заедно с мрежа от тръбни системи за инфилтрация на дъждовни води, беше избрано като най-доброто решение от инвеститора.
Общо Пайплайф Полша достави на проекта 2 287 задържателни блокчета за изграждането на 17 зони за събиране на дъждовна вода с общ капацитет 980 м3. Допълнителни 1100 м покрити с геотекстил PP тръби са доставени за изграждане на 12 тръбни системи за инфилтрация на дъждовни води, осигуряващи още 320 m3 потенциално задържане на дъждовна вода. Пайплайф достави и необходимите дренажни тръби, връзки и шахти за завършване на мрежата.
Близките райони ще обезопасят железопътната линия срещу наводнения, като съхраняват излишната дъждовна вода и вода от снеготопене, преди бавно да я инфилтрират обратно в почвата. Алтернативно, тръбните системи за инфилтрация на дъждовна вода ще позволят контролирано проникване на вода, докато тя преминава през тръбата. Това решение е избрано за райони, където пространството, необходимо за резервоар, е ограничено или където земните условия позволяват контролирана инфилтрация в целия район, за разлика от транспортирането на водата на няколко километра до най-близкия резервоар.
Модернизацията на 22-километровия участък се извършва от главния изпълнител Trakcja S. A., докато MGGP Group S. A. отговаряше за проектирането и подготовката на проекта. Пайплайф Полша работи в тясно сътрудничество с двете страни, участващи в проекта, подготвя чертежите и предоставя консултации и продуктово обучение. Монтажът на дренажни и инфилтрационни системи започна през юли 2022 г. и се очаква да приключи по-късно тази година.
Прогнозните разходи по проекта възлизат на 422 млн. PLN (90 млн. EUR), финансирани с подкрепата на Оперативна програма "Инфраструктура и околна среда" на ЕС.
Модернизацията на LK7 служи като пример за положителното въздействие на инвестициите в железопътна инфраструктура, намаляване на времето за пътуване и въздействието върху околната среда, като същевременно предоставя нови възможности за развитие на региона. Следващият етап на модернизация на трасето се очаква да започне след няколко години.
Имате въпроси? Изберете най-удобния начин да се свържем с Вас!
Оставете телефонен номер!
Оставете имейл адрес!