РЕШЕНИЕ ЗА УПРАВЛЕНИЕ И ИНФИЛТРАЦИЯ НА АТМОСФЕРНИ ВОДИ ОТ А ДО Я ЗА КЛЮЧОВА ЖЕЛЕЗОПЪТНА ИНВЕСТИЦИЯ В ПОЛША

29. март 2023 | 4 min read

Само през миналата година в Полша бяха построени или модернизирани над 370 километра железопътни линии, с  което вече развитата транспортна инфраструктура на страната  премина на следващо ниво. Няколко от тези скорошни инвестиции са се възползвали от  опита на Пайплайф в решенията за отводняване на пътища и управление на атмосферни води, а железопътна линия No 7 в столичния район на Варшава е един от най-новите такива проекти.

An aerial photo of the LK7 line with a red train moving and construction works taking place nearby the railway | Pipelife © Polish State Railways

Модернизиране на железопътна линия с международно значение

Железопътна линия No 7, обикновено съкратена като LK7, свързва Варшава с Люблин и по-нататък води до град Дорохуск на границата с Украйна, което го прави маршрут от национално и международно значение. Докато в днешно време по-голямата част от LK7 е двурелсова и електрифицирана, техническото състояние на линията вече не отговаря на нарастващото търсене за нейното използване, ограничавайки максималната скорост и броя на влаковете, преминаващи ежедневно.

Дългоочакваната модернизация на линията започна през 2022 г. и ще се извърши на няколко етапа. Първият обхваща най-натоварения участък на LK7, свързващ станциите Warsaw East и Otwock. Мащабният проект включва реконструкция на подконструкцията на трасето, пероните, пътните системи, гаровите сгради и комуналните мрежи. Освен това миналата година бяха положени две нови трасета, които увеличиха капацитета на мрежата и позволиха разделяне между крайградските услуги и трафика на дълги разстояния.

A train moving nearby the site where the construction works are taking place | Pipelife © Polish State Railways
Two installers carrying out excavation works next to the LK7 railway line | Pipelife © Polish State Railways

Дренажна мрежа с голям капацитет за безопасно движение на влаковете

Незадоволителният дренажен капацитет е една от основните пречки за по-нататъшното разширяване на LK7. По протежение на маршрута няма дренажни системи за дъждовна вода или топене на сняг, заедно с липсата на естествено срещащи се пунктове за събиране на вода. Съществуващата комбинирана канализационна система в района не може да достигне минимума на заустване от 1 L/s – необходим за безопасно обработване на излишната дъждовна вода за високоскоростна железопътна линия.

Пайплайф Полша разработи система за отводняване и инфилтрация на дъждовни води от край до край, насочена към справяне с тези предизвикателства, и я представи на полските държавни железници. Нашето предложение за инсталиране на множество подземни системи за задържане и инфилтрация на дъждовна вода на близки парцели, които са в непосредствена близост до железопътната линия, заедно с мрежа от тръбни системи за инфилтрация на дъждовни води, беше избрано като най-доброто решение от инвеститора.

Multiple inspection chambers placed at the installation site | Pipelife
Hundreds of Pipelife Stormbox II infiltration crates are used to construct an underground tank | Pipelife

Цялостно решение за отводняване и инфилтрация на железниците 

Общо Пайплайф Полша достави на проекта 2 287 задържателни блокчета за изграждането на 17 зони за събиране на дъждовна вода с общ капацитет 980 м3. Допълнителни 1100 м покрити с геотекстил PP тръби са доставени за изграждане на 12 тръбни системи за инфилтрация на дъждовни води, осигуряващи още 320 m3 потенциално задържане на дъждовна вода. Пайплайф достави и необходимите дренажни тръби, връзки и шахти за завършване на мрежата.

Близките райони ще обезопасят железопътната линия срещу наводнения, като съхраняват излишната дъждовна вода и вода от снеготопене, преди бавно да я инфилтрират обратно в почвата. Алтернативно, тръбните системи за инфилтрация на дъждовна вода ще позволят контролирано проникване на вода, докато тя преминава през тръбата. Това решение е избрано за райони, където пространството, необходимо за резервоар, е ограничено или където земните условия позволяват контролирана инфилтрация в целия район, за разлика от транспортирането на водата на няколко километра до най-близкия резервоар.

Nearly completed stormwater infiltration tank from Stormbox II crates nearby the railway line | Pipelife

Изграждане на бъдещето на пътуването до работното място

Модернизацията на 22-километровия участък се извършва от главния изпълнител Trakcja S. A., докато MGGP Group S. A. отговаряше за проектирането и подготовката на проекта. Пайплайф Полша работи в тясно сътрудничество с двете страни, участващи в проекта, подготвя чертежите и предоставя консултации и продуктово обучение. Монтажът на дренажни и инфилтрационни системи започна през юли 2022 г. и се очаква да приключи по-късно тази година.

Прогнозните разходи по проекта възлизат на 422 млн. PLN (90 млн. EUR), финансирани с подкрепата на Оперативна програма "Инфраструктура и околна среда" на ЕС.

Модернизацията на LK7 служи като пример за положителното въздействие на инвестициите в железопътна инфраструктура, намаляване на времето за пътуване и въздействието върху околната среда, като същевременно предоставя нови възможности за развитие на региона. Следващият етап на модернизация на трасето се очаква да започне след няколко години.

ЗА ВРЪЗКА С НАС!

Имате въпроси? Изберете най-удобния начин да се свържем с Вас!

Оставете телефонен номер!

Оставете телефонен номер!
Оставете имейл адрес!

Споделяне:

EN

Find all needed documents in English and other available languages! Or contact us for further information!

Follow the link

Онлайн магазин

Оторизирани дистрибутори

За контакт

Изберете подходящия начин да се свържем с Вас, за да получите информацията, която Ви е необходима! Оставете свой теледфонен номер или e-mail!

Оставете телефонен номер!

Ще се свържем с Вас по телефона, отбелязан във формата!
Ще се свържем с Вас по имейла, отбелязан във формата!